Welcome to my #blog!

Welcome to my blog!

My name is Alberto Vecchiato, and I'm an astrophysicist, working at the Astrophysical Observatory of Turin (Italy). If you want to know more about me and my work take a look at my personal web pages.

The name of the blog, AAA, stands for Astrophysics, Astronomy and Astrometry, namely my main working fields, and in this blog I will collect personal posts inspired by my job.

Happy reading!

-------
Benvenuti nel mio blog!

Mi chiamo Alberto Vecchiato, e sono un astrofisico dell'Osservatorio Astrofisico di Torino. Se volete saperne di più su di me e il mio lavoro andate alle mie pagine personali.

Il nome del blog, AAA, viene dalle iniziali di Astrofisica, Astronomia e Astrometria, cioè i campi principali della mia attività, e in questo blog raccoglierò dei post ispirati dal mio lavoro.

Buona lettura!